8/4/11

last wikend 7'11 and now

salam semua
dah lama xjenguk sini
internet sangat slow dan buat aku menyampah
akhir bulan 7
tiada apa yang menarik untuk diceritakan
sementara menyambut ramadhan yang bakal tiba
cuma menghabiskan masa dengan keluar berlibur,karok
kemas rumah bagai

aku sedang berstatus suri rumah pemalas
apa aku buat setiap hari
hanya tido,tb,tido,tb
xsempat nk bosan,sebab aku banyak tdo
dah mcm seekor beruang
mmg gile kentang suka tido
siap aku letak selimut kat ruang tamu

aku pulun keadaan ini sehingga lps raya
dan kerja hanya aku akan stat selepas itu
insyaallah

ini kali pertama puasa lepas kahwen
kalau dulu,aku pk mulut aku je
sahur pun sekadar cukup syarat
teguk air,kurma sambung tdo balik
tapi keadaan sekarang
buat aku hidang nasi bagai
bagus kan

dan ini juga puasa pertama tanpa mama
aku masih ingat puasa tahun lepas
tahun2 sebelumnya
dia gigih kejutkan anak2 bangun sahur
430 pg je dia kol kejutkan
tahun ni semua berubah

tahun ni juga aku sangat rasa hambar
tiada seorang ibu
buat raya aku tidak bermakna
aku cuma pk
mau balik kampung
lawat kubur dia pakai baju cantik2
dulu dia takut duk sorang2
sekarang di kubur dia hadap sorang2
aku harap yang terbaik untuk dia
dia,mama hanya 1 dalam hidup aku
tiada hari aku terlepas ingat pasal dia
kekadang aku menangis sendiri
terfikir pasal dia
serius aku rindu dia
Alfatihah tuk arwah mama

1 comment:

  1. Al fatihah....
    aku dapat emel..katanya time bulan pose ruh yg baik2 akan balik rumah dia..wallahua'lam..
    mama ada cuma jasadnya xada..kita bakal menyusul..

    aku doa mu cepat-cepat jadi mama :)

    eny

    ReplyDelete