7/26/11

bekerja dan emas..dan wanita

salam semua
arwah mama pernah cakap
perempuan
perlu bekerja dan perlu ada emas
walau ada suami
yang mana saya bersetuju
sangat

kenapakah?
emas bagi saya sangat penting
dan harganya makin hari makin naik
buat saya hargai apa yang saya ada hari ini
walau tidak banyak
tapi yang sedikit itu
sangat berguna bila saya terdesak perlukan duit
di hari2 biasa pula
menjadi eksesori penambah seri
kerana saya tidak boleh simpan lama duit tunai
selalu je rasa nak habiskan

dan kerja
perempuan harus bekerja
walau punya suami yang kaya
perempuan yang bekerja
tidak goyah,akan berdikari
kalau kena tinggal pun,kalau kena cerai pun
kerjaya at least akan membantu
perempuan yang tak bekerja
akan ada hari diherdik suami
dipandang kurang upaya
apatah lagi kalau selalu minta duit
maklumlah duk kat rumah je
minda pula tidak terbuka
mungkin ada surirumah yang x alami ini
tapi sangat kesian yang hadap ini semua

untuk waktu ini
saya memang kena jadi surirumah

jom..jogging wahai para surirumah

No comments:

Post a Comment