5/17/11

taik

Saya tidak pernah percayakan polis
setakat ini,tidak pernah,banyak polis buncit sebab rasuah
hey..ini hakikat
polis bahagian admin je,sengsara.kurang dapat peluang
Majlis perbandaran juga
bahagian renew lesen jaja
bahagian buat signboard
even yang mintak biaya buletin mereka
saya yang angkuh memandang rendah kepada mereka
semuanya bersebab

saman kereta saya kerana parking kat bahu jalan
walhal kwsn parking tidak disediakan
menindas pengguna
xbayar saman,sampai surat hadir ke mahkamah.nama blaklist.apakah itu?
saya geram nak sumpah.

apabila manusia macam saya,kerja swasta
tersekat,tiada pilihan,tiada jalan
memohon pinjaman atau apa2
perlukan penjamin
"kalau nak,bayar RM700,org bank boleh luluskan"
apakah ini semua?
sekarang ini,semua benda kalau nak,boleh dapat jika ada DUIT boleh bg hulur temolok kan
ksmu diblacklist?ctos?ccrease?jgn bimbang beb..bleh lolos kalau sanggup bagi duit
dan bank ibarat AH LONG berlesen
interest dan bunga caj tinggi2
memang betul pilihan di tangan masing2
apa pilihan yang ada kalau semuanya tidak memihak pengguna

orang yang kerja swasta macam saya
jangan mimpi nak dapatkan kemudahan macam kerja kerajaan
hey kamu yang kerja swasta
cari duit banyak2
usaha lebih,kerahkan keringat
naikkan ekonomi diri
xde duit,jangan banyak cakap
kerana golongan kita ini
yang sumbang banyak cukai
dan kita inilah
yang xpernah tido
peka dan cekal
yang kerja swasta
-sekian-

No comments:

Post a Comment