5/18/11

saya dan senaman


xnak sebulat ini


sejak dah kahwin ni
saya kerap masak di rumah
kesan semangat baru kahwin rasanya
maka hampir setiap hari heavy dinner
(saya berkesedaran kini,mkn di rumah sgt memuaskan hati,kamu boleh letak udang sotong ayam secara berlebih2 tanpa siapa pun marah,dan tidak seperti di kedai seperti mknn yang dicatu pon begitu kalau selalu bosan juga kan dan kos masak untuk 2 org sangat tinggi mengalahkan mkn di kedai..ini pendapat sayalah)

sebab semangat masak dan makan ini
maka berat badan saya juga naik dengan jayanya
makin berisi,dan org masih cakap sebab efek kahwin
tapi saya masih dengan keyakinan
sebab tabiat makan dan kurang senaman
maka

sejak tv dan laptop bersatu
pehh..maksud saya saya boleh melayari you tube dari lappy dan sambung ke monitor tv untuk kesan yang lebih jitu
maka lagi
saya dengan semangat menggogeh2 youtube cari senaman yang sesuai untuk di praktis
hasilnya
cubalah
Island Girl Workouts

ada bayak jenis workout,ini antaranya

ini mcm tarian,gelek2 menari sangat seronok
xbosan,lagu iringan juga unik dan step2 mudah diikuti
yang lebih lagi
akan buat kita mudah berpeluh
akhirnya,dapat blajar step2 tarian mudah
seronok

selain itu
saya sekarang sedang sit up dengan gigih
50 kali setiap sebelum tidor
dan setiap bangun tidor
saya baru start semalam
harap berjaya jadikannya sebagai rutin harian

maka
air juga memainkan peranan bukan
saya pun start praktis menom air setiap sebelum dan selepas tido
sebelum makan dan sebelum mandi

dan harap kalau ada masa mahu jog
ini agak sukar tp xmustahil
sukar kerana susah cari masa sesuai
tapi saya gantikan dengan merayap berjam2 dalam shopping mall
ini 5 jam pon rasa cam 1/2 jam
muahahaha

mulakan cara hidup sihat
yakin boleh

*hot coklat cadburry saya sudah habis
:(

No comments:

Post a Comment