2/24/11

Cinta,kawan dan saya


Zaman sekolah xde pape nk dikenang pasal cinta
Saya manusia patuh
Yang akur pada mama "pegi sekolah,pegi blajar je"
yang akur pada guru "sekolah tempat belajar"
oleh itu,
bila habis belajar dan tiada kasih kasih
sedangkan adik2 saya sudah berganti2
lalu mama bertanya
"masa belajar xkan xde sesape?"
saya cuma jwb ringkas"dah tu suruh belajar,org belajar je la"
lalu mama terdiam

sungguh,dalam tempoh itu
saya tidak mengerti pasal cinta
saya pun tidak mengerti kalau ada yg usaha mahu dekati saya
yang saya fokus hanya KAWAN
dan dengan riak saya cakap
kesetiaan,persahabatan,kejujuran sahabat kena gigih cari
dan itu saya dapat sepanjang saya tuntut ilmu

dan bila cinta ketuk pintu hati
saya masih lg blurrr
pasal cinta

tentulah saya bukan org paling sesuai
untuk berbahas pasal cinta
saya tidak pernah dikecewakan..lagi
perjalanan lancar
walau mama pergi dikala persiapan kahwin tengah dibuat
saya anggap itu dugaannya
kecewanya disitu,kesedihannya disitu
dan sudah tentu saya harapkan bahagia
sehingga ke akhirnya

tapi apa yang saya belajar sehingga kini
pentingnya menjadi diri sendiri
dalam bersahabat,dalam bercinta

sy setuju kata2 cinta hati saya
jangan letak expectation pd pasangan kita
kelak kita akan kecewa
terima seadanya,belajar terima kekurangan dan kelebihan
kerana dia pilihan kita

yang saya gigih mengharap juga
ketenangan hati dan kelapangan jiwa
untuk setiap masalah yang datang
sebab bila mama dah x ada
bila mama sudah tempuhinya
saya fikir,mati itu dekat cuma dengan kita
(dulu,saya xalert sangat pasal2 ini semua)
apa yang saya ada kini
saya cuma mahu buat yg terbaik
supaya saya tidak menyesal kemudian

1 comment:

  1. sgt setuju kata2 diatas..
    mau menjadi terbaik juge :)

    ReplyDelete