8/11/10

bebel penat petang 1st ramadhan

Semalam masa makan2
seorang customer call aku
marah-marah baju rosak
terbantut selera aku
bilamana customer itu cakap pedas2
ya...
dia ada 'lesen' untuk marah
aku hanya manusia yang cuci baju dia
tidak hairan kalau dia rasa dia raja
memaki hamun sesuka hati

dobi dan baju rosak itu lumrah
risiko sentiasa ada
tiada siapa mahu baju rosak
tapi tidak salah
tanya secara elok
awal ramadhan
belajarlah kawal emosi
bersabar
bilamana aku mencari jalan penyelesaian
dan dia bersetuju
lenggok suara berubah
dan meminta maaf terlanjur bahasa
tetapi
nasik dah basi,dah berlaku

2 0rg pekerja mc sgt sesakkan jiwa raga
aku kekurangan pekerja
indon sudah pandai demand
dulu aku guna pendekatan berlembut
tolerasi
sekarang konsep itu dah xleh pakai
aku guna kuasa mutlak
xnak terima,berhenti
dulu aku prefer melayu
walau teruk disiplin xde camne pun
aku prefer melayu
tlg kaum sendiri
tp sekarang
anak melayu entah ke mana
melayu dah xberminat kerja tangan kotor basuh baju
cakap pasal melayu--mmg xde ending

semalam juga aku sesat jalan
hajat mahu bertanya kat petrol station berdekatan
hampa sebab semua yang kerja even jaga kaunter
bangla yang tak tau arah
ohh malaysiaku...

awal ramadhan ini
untuk aku terutama
sabar sgt perlu
dalam usia mentah ini
pikul tanggungjawab ini
sgt sesakkan jiwa
walau kakak aku kata
aku dapat gaji antara termahal utk usia aku
tapi datangnya dengan risiko sekali
tidak mudah

bagilah aku bernafas

selamat datang ramadhan



dah abis baca,sila hadap makan ye..sekian..hihihi.

1 comment: