3/30/10

Si biru



Masuk bengkel lagi
Cermin sisi pula pecah

Aku patut buat 1 jurnal

Tiap2 bulan eksiden

Mungkin dah tiba masa
Aku mandi bungakan kete ini

********

Aku beli kereta ini bulan 8 2008
Tidak banyak tahu menahu
Sampai waktu
Pergi sign agreement
Sampai waktu
Pergi ambil kereta
Biru memang pilihan
Selepas kuning
Suka sebab kereta baru
Suka sebab ada kereta
Walau ini aku tidak pernah impikan

Ini adalah eksiden2 yang aku ingat(rasanya tiada yang tertinggal dah)
Aku tidak pernah save pic eksiden
Kenangan buruk macam ini memang aku malas,tidak semangat hendak menyimpan
Sisa2 yang boleh buat hati luka parah sedih lebur

Kronologi

1st eksiden
Tempat :LDP-jambatan pulau pinang
Lori gesel tepi-ketuk dan 3 parts kena cat
Aku menangis time ini..1st eksiden semua org patut kenang.
Kereta baru pulak tu.

2nd eksiden
Tempat :Oldtown white kopi area mentari court sunway
Kete cina langgar sisi - ketuk cat bumper dan pintu sisi

3rd eksiden
Tempat :Trafik lite Jusco Bukit Tinggi
Aku langgar pajero - bumper teruk,ketuk dan cat
Pajero selamat.Ini memang salah aku..tulis2 sms time ni.

4th eksiden
Tempat: Parking kat desa mutiara
Aku langgar tiang parking pagi2 buta- ketuk cat belakang. Ajaib.ketuk cat 1 hari siap.

5th eksiden
Tempat :depan office squid
Dengan myvi pagi2 buta - kete aku ok,kete dia yang teruk. Salah aku bawak laju.

6th eksiden
Tempat :Parking sogo
Dengan Myvi - Kerana aku pandang bulu dada bangla lama2,xperasan kete depan..salah aku gak ni.

7th eksiden
Tempat :Bulatan kayangan shah alam
Motor langgar - lampu depan pecah,bumper herot,calar sisi
Kos paling tinggi dalam sejarah eksiden.

8th eksiden
Tempat :tepi opis squid
Org pecahkan cermin-xde barang yang dicuri.Aku terkejut.Seris.Ini cermin,bukan ketuk dan cat seperti selalu.

Tidak termasuk minor2 eksiden calar2 sikit.
Perlu ke aku catat jumlah kereta aku panjat divider?
Atau jumlah calar pada rim tayar?

Aku tidak berniat hendak jual kereta ini
Memang banyak aku spend utk eksiden
Memang selalu dilanggar dan kena langgar
Dulu bila berlaku,aku menangis
Sedih tgk parahnya si biru kena
Sekarang pun sama
Tapi aku dah makin kool

Tak ada sesiapa mintak ia jadi
Tapi bila ia berlaku
Kekadang ada pertanyaan jahat terlintas
Aku guna duit haram ke untuk kereta ini?
Aku riak ke masa drive?
Adakah sebab aku sekadar menerima?

Dan selalunya
Orang2 tersayang
Yang baik dengan aku
Akan tenangkan aku
Cakap
ini adalah ujian
Bersabar
Rilek2
Orang lain kena lagi teruk
Atleast aku xparah
Atleast dompet aku je kurus
Ada hikmah semua ini

Ya
Selepas begitu banyak siri kisah tak berapa menarik ini
Aku makin sayang kereta ini
Banyak susahnya dengan aku
Aku harap
Kalaulah dia boleh faham
Aku ingin sekali cakap
"maafkan aku siksakan kau sepanjang dengan aku,maafkan aku yang tak jaga kau betul2.maafkan aku kerana tak seperti pemilik lain,maafkan aku aniaya kau yang tak salah"

Harap aku tidak perlu menambahkan lagi catatan sejarah ini.

Cukuplah

11 comments:

  1. emo beb minah ni..eksiden je pun..cool beb

    ReplyDelete
  2. huhu..aku paham..tapi mung kne sedo 1bnde.mung bawak mmg xleh blah.cam xtakot mati pon ader.nyway berhati2 d jln raye, jln kg, jln psekutuan,jln2..ingtla org tersayang..wek3

    ReplyDelete
  3. aku rasa ada org berdendam dgn ko...hmmm cuba ko check balik..rasanya org ni mcm rapat dgn ko je..dia tau gerak geri ko..dia tau ko kat mana even ko dh benti pun dr squid tue..tp dia tau ko ada kt situ...maybe ko kenal dgn org tue..@ pun ko mmg x sangka itu orgnya...baik ko check laa..even aku x kenal sgt dgn ko..tp dr segi logiknya ade ke org sesaje pecahkan cermin kete??aku rasa bukan keje pencuri...aku rasa keje org yg mmg nk ko hdup susah..cuba ko check balik diri ko..manatau..ko ada lukakan perasaan org lain tanpa ko sedari??ko kan jnis mulut lepas...

    ReplyDelete
  4. Ano 1,
    Emo skali skala xsalah kan?
    Ano 2,
    Insaf gak cara aku bwk kete.
    Ano 3,
    Aku tau ada org xsuka aku,komen pedas2 kat blog ni.stakat ini,dia yg plg tonjol jelas xsuka aku yang lain xde.konpem.adapun yg sorang itu aku walau xkenal rapat dengan dia aku xpk dia sejauh itu.dia..mulut je,aku xpk hati dia dendam mcm tu skali.ini kerja org penagih aku rasa sebab spoiler RM80 aku pon dirembat juge.apa pun,kool je..aku dah repair..back to normal.thanx atas concern ko.

    ReplyDelete
  5. ko rasa ko kenal ke dgn sape yg komen pdas2 tue...atau sekadar suka memberi komen??hmmm..ramai org mcm tu kat luar sana...wat2 mcm kenal.tp x penah kenal pun..kdg2 sj nk sakitkan hati..tp kalu ko rasa mcm kenal n mcm rapat better u watch out.tp spoiler pun dia rembat mmg keje mat gian lah tue.. secara logiknya x mungkin smpai pecah kete...calang2 org xkan berani ke tahap itu...

    ReplyDelete
  6. Mat gian mungkin sanggup..lagipun ada jugak kete lain yang kena pecah pada waktu kejadian.ironinya,kereta org itu adalah pegawai lhdn yang aku berurusan.

    ReplyDelete
  7. secara kebetulan tue....konpem keje mat gian...

    ReplyDelete
  8. wah panjangnye list... rekod nih...hehehe

    ReplyDelete
  9. hikmah nye , maafkan semua orang barulah yang maha esa memaafkan kita.Jangan cari salah orang berbalik pada sendiri.sejauh mana dipandu dan kemana hala tujunye..kalu rajin boleh baca pengertian (surah al- waqiah)

    ReplyDelete
  10. aku dah cakap . ambik kerta aku tak nak.

    ReplyDelete