8/17/09

Ep 2: Reunion XYTD ---sesi makan


Bergambar kenangan depan gerai Pak Zain


Ayam kat kedai Pak Zain,kl susah mau jupe ayam kat kedai mkn


Muke2 xmandi tunggu nasi minyak nasi dagang nasi lemak kat seberang pintasan

--------------------------------------------------------------------------
Sebenarnya aku sedikit tidak puas hati pasal makan petang itu
Gerai tepi pantai teluk lipat-xde pic..aku xsnap..panas membara time tu.lupa.
Ini yang ktorg oder
2 pinggan keropok goreng---RM6.00
2 pinggan sotong celup tepung---RM15.00
6 bijik air kelapa---RM18.00
1 gelas air kelapa----RM1.00
5 udang lidi---RM5.00
4 ikan celup tepung----RM8.00

total RM53.00

hmmm..aku cekap hafal benda yang aku menyampah..puji aku cepat..
RM53.00 bagi aku tidak berbaloi sama sekali
Kalaulah masa masih panjang
Nak je aku bersila pegang kalkulator dengan makcik cekik darah tu
Kira balik,adjust balik

Kalau ikut tahap ekspert aku ni
keropok tu 2 pinggan 3 ringgit je..bukan byk sangat pon dalam 1 pinggan.
Air kelapa xmo cakap..beruk maybe mogok sbb tu RM3 sebijik.
Sotong yang kepala pon susah nk jumpe tepung je banyak charge sampai RM 15..ni mmg aku xpuas hati.
Agaknya mahal sebab minyak..memang makcik tu goreng banyak minyak
Aku xpuas hati lagi
Oh..ktorg banyak bazir tisu lap minyak...
Silapnya juga maybe sebab makcik tu nampak ktorg cam org luar..cis..ditipu di negeri sendiri...paling mahal pon aku letak RM30.00 untuk seme hidangan.cis lg!!

Tertipu di tempat sendiri mmg memalukan...cis cis cis.

5 comments:

  1. mahal gak ek..susah nak dpt tepung kot..hehehe..jelosnya tgk korg semua nie

    ReplyDelete
  2. aku igt lagi lecu meroh mokcik tuh

    ReplyDelete
  3. sesungguhnya makanan di trg memang mahal..
    mende apa hok mahal..aku pun tok tau..

    mujur balik jarang2..

    ReplyDelete
  4. Yang mahal kalau berpatutan dengan kualiti dan kuantiti,xkisahlah sbb pilihan di tangan sendiri. tp kalau gerai tepi pantai charge harga cam hotel 4-5 bintang aku rasa tidak wajar sama sekali.

    ReplyDelete
  5. kedai mane mg gi tu erin?
    sepanjang aku hidup di dungun 15 tahun~xdok jupe lagi mahal supe mung nih..hahaha
    mokcik tu tengok awok mg bdk luor blake tekpung...

    ReplyDelete