8/19/09

Ep 3: Reunion XYTD

Melawat sekolah pada pagi itu memang mengundang seribu satu rasa.Kali terakhir aku menjejakkan kaki ke tempat itu 9 tahun yang lalu. Ketika otak masih fresh,ketika mau ambil result PMR.Waktu itu aku sempat berbual panjang dengan Ustaz Weil.Sempat memberi nasihat yang aku xpernah follow..ustaz xpenah tau aku seorang rockstar.Sori Ustaz.Tapi aku memang ingat nasihat dia.Aku ikut jejak manusia2 kerumuni alam,ada ilmu tp xamal.

Banyak yang berubah.Bangunan sahaja yang masih tegak menapak.kalau bangunan ada roda,konpem beralih tempat juga.Kelas,PSP pusat sumber pembelajaran,KOOP,dewan selera,bangunan akademik,dataran ilmu semua dah berubah.jambatan mini landskap dulu tempat budak lelaki nakal direndam pon dah xada..parit besar tempat sembunyi pon dah hilang,pokok mangga kat belakang aspuri pon dah tinggal dahan kering je..Tempat itu secara keseluruhan telah hilang zaman kegemilangannya.Macam dilanggar garuda.Feelingnya xsama macam 9 tahun yang lalu.Dari kacamata aku,jejaknya kaki aku kesana bagaikan seorang yang melihat dunia setelah 40 tahun dipenjara.Terasing.

Memetik kata-kata wong, idea untuk mengumpul dana untuk membeli sekolah ini dengar tidak berapa nak logik tapi aku optimis.ngeh2....


Meh layan pix sekeping 2...

posing kat Bangunan Akademik...muka kudus xmandi..


lampu ni konpem tinggalan kitaorg..


Model dalam pix cuba menggambarkan detik2 menelefon makbapak dan pakwessss dikala itu.ahaks!zaman dulu,ketuk2 duit 20sen nnti telefon akan detect RM1.00 keping mas..

1 comment:

  1. ketuk2 syiling~yeah kepakaran bdk2 zaman tu..x sia2 amik kemahiran hidup dpt blajo pgg tukul

    ReplyDelete