8/11/09

Budak kacang hantu vs pari2 cantik

(tajuk macamtak berapa ngam...takpe abaikan..asal bertajuk)

Aku bukan xsuka budak
Cuma budak xberapa nak suka aku

Baik anak saudara,sepupu sepapat,ank rakan taulan atau yang berselisih
Aku jarang menoleh dua kali
Unless kalau budak tu lawa comel macam aku
Itu pon dengan pandangan (oh!!competitor aku!)

So,bila kakak aku mintak aku jadi bibik sementara
Jaga anak dia 1 minggu
Aku sanggup
Sebab dia mahu upah aku berganda2
(sapa tidak sanggup?)

Budak ini sangat nakal
Agresif
Aku salahkan susu tepung
Banyak sangat campuran
Cergas melampau memeningkan kepala
Tb jadi hak dia mutlak
Seminggu juga aku terpaksa abaikan drama kegemaran
Seminggu juga aku ngadap astro ceria,cartoon network
Dalam hati slalu bharap-entah bila budak ini mau tidur
Tapi jangan mimpiler..
Aku je yang selalu terlelap-keletihan

Kakak aku bilang..buat sup sayur
Taruk lobak dan kentang
sayur hijau itu budak tidak makan
Aku menurut sahaja
Suapkan dia
tapi dia mkn sikit sangat
byk main
Ajaran ape ntah bibik sebelum ini bagi
Liat betul mahu makan
Aku dah panas hati

Aku tutup tb
Buat muka firaun
Letak dia kemas2 kat kerusi
Ada unsur2 penolakan
"daniel!seat properly.If not,then no go out,no tb,no lorries.no cars"
aku membilang.nada amaran
Aku bungkus budak itu dengan selimut,mcm buat nasi lemak--xkasi gerak
Aku tahu dia ketakutan
hasilnya
Nasi itu habis ditelan
tanpa bantahan
Terkebil2 pandang aku
dalam selimut
nasibler

Dalam hati,aku puas
Nah..aura bibik baru
jangan nk main2 dengan aku

Ini cerita 2 tahun lepas
Zaman aku tanam anggur

motif cerita ini
Hebatkan aku????huahuahua

2 comments:

  1. 2 taun lepas, umur cam kt mmg garang ngn budak2.. aku dl garang giler ngn anak sedara aku... tp lama2 dah paham dah.. kalo garang2, kt gak yg sakit jiwa.. bdk2 tu buat tak kesah jer..

    ReplyDelete
  2. betul..tp aku rasa sekarang pon aku masih garang.huahuahua.tp dah xberkesan ler poda.dia dah xtakut dgn muka garang aku.huh.

    ReplyDelete