8/3/09

aku dan kampung

Balik kampung kali ini
Lain pulak feelingnya
skrang musim buah
Cuaca sedang2 elok sahaja
pagi2 pula
sejuk berkabus berembun mengigil berlaga gigi
ketar-ketar
tapi suasana itulah
yang aku rindu tiap waktu
bila ingatkan kampung

Sebagai tanda protes
Aku 'bertepet' dengan ayah aku je
Mogok dengan mak aku sebab paksa keje gomen

Pepagi buta sehari selepas berenak di kampung
Aku 'gendangkan' pintu bilik malaun2
kejut2 manja
Ajak ke pantai
Dengan muka sememeh
Gigi xgosok
Vroom2!!

Aku tepetler sekeping dua kat sini
DINI HARI DI BATU BURUK--amacam tajuk???


galas dugong...

Dan pagi sebelumnya
Sambil bermalas2 di buaian
Sambil tengok adik aku cuci motor
Sambil umpat lembu sape bodoh masuk kwsn rumah telan bunga mak aku

Tetiba
Ayah aku berlari2 arnab
Perghhh
Aku cam boleh agak
akan ada aksi 18sg akan berlaku
Dan tanpa sempat aku betulkan duduk
Sekor reptilia yang dah mampus
diseret keluar--parking tepat depan kitaorang yang tengah mengumpat
cis...ayah aku buat aksi rambo

idea landingkan binatang itu depan mata aku
memang xleh blah
bewok kulit sisik kedut2 itu
kulitnya ingatkan aku pada
kulit ikan keli masak sambal
sebijik!!

Sebenarnya
Rumah aku dekat dengan hutan
Kaki bukit
Memang macam2 binatang yang suka expose diri
terlebih expose pon ada
Ular kapak ler, tedung ler,sawa ler
bewok ler, beruk sesat ler, kucing hutan ler
Apatah lagi lepas hujan
Bingit sore ayam
Bagaikan satu petanda
Ada pemangsa menghampiri
Kalau berlama2 di rumah
mesti aku sempat jumpe
Tenggiling dan anak2 yang sesat
Yang itu memang sweet
Tapi bewok mampos ini
Memang xsweet langsung
Comel pon tidak
cute apetah lagi
tak kuasa aku mau ikat reben
memang fail imaginasi aku

Aku snap juga
picture bewok mampus
(bukan tontonan umum)
aku rasa geli nk taruk sini..

xsudah dengan itu
tengahari tersebut
mak aku mau tunjuk bakat
(aku rasa cam ada unsur2 nk amik ati aku)
aku dan bapak tercinta terpaksalah ke pasar
cari ikan air tawar
(niat ke kolam pak ari dikansel--dengar cite ikan keli dia telan katak..yaks!!)
tunggu2 orang siang ikan
Aku menjelajah
Tengok2 ikan yang bakal kena korban
sempat bapak gua tanya
"mau ke yang ni??"
sambil tunjuk binatang berselirat itu
Oh no!!! no no no
Mak aku pon mesti xkan masuk dapur
kalau ktorg bawak pulang..
ngeh2...
Aku snapler juge
Spesis unagi ini...

xdelah sebesar kat giant taman melawati..ati aku terdetik


ade orang bela taruk dalam aquarium x agaknya...hmmmm..idea ganas aku mau beli sekor letak dlm balang wat hiasan kat rumah...rare jugak tu...ngeh2..

to my mom
Aku kena teruskan kelangsungan rajukan ini
kalo aku tau rajuk=dapat layanan spesel
aku ngajuk 24 tahun
ngeh2

2 comments:

  1. kisah intebiu gomen tu macam sama la dengan masalah aku. tak tau kenapa benci nak pegi. heh

    ReplyDelete