4/23/09

Ujian Malam Jumaat

Orang kata
Buatlah kebajikan
Penuhkan dengan zikir
Tasbih dan tahmid
Bacalah Yasin
Rebutlah kebaikan
Jauhkan kejahatan
Terutama di hari Jumaat
Penghulu segala hari

Tp semalam
Setan dah berjaya
Kibas2kan aku
Bisik2kan hasutan
Asah2kan taring
Gilapkan tanduk
Yang tumpul dah jd tajam
Tahniah
Bravo setan

Aku meledak
Untuk sekalian kalinya
Order cepat je datang amik
Tunggu 10 minit ok lagi
20 minit berlalu
Asap dah nak keluar
Takpe
Sabar
Tunggu
Sambil borak
Sampai sup, sampai garlic bread
tunggu lagi
40 minit berlalu
60 minit sudah
Jam dah 11.30 pm
Sampai dessert
Main course xsampai lg
Sabar dah menipis
Aku panggil manusia itu
Tanya
Dia xpaham bahasa aku
Aku tukar
Spekong
Pun sama
Sengih2
Sambil tangan tunjuk dapur
10 minit kemudian
Dia datang
Sambil guna bahasa isyarat
Tunjuk2 dapur
Wargghhh
Aku balas
Sambil tunjuk2 pisau
Wat muke bapak samseng
Aku kensel order
Penutup segala cerita
Dan harap2
Aku xkan pegi situ lagi
Titik

Eskrem ni susah nk buat tau..1 jam amik masa baru siap..

5 comments:

  1. restoran apekah yg sunnguh kurang ajar itu? pizza hut kah?

    ReplyDelete
  2. ko makan kat mana ni?? aku pun ader pengalaman sama.. kat bp.. bole last2 kata tak bole nak buat order tu.. tukang masak taknak masak apa yg aku order.. lg hampeh!

    ReplyDelete
  3. TGI Friday D Curve
    Aku dh byk kali kena experience camni..Mknn yang aku order selalunye lambat sampai..xpaham aku.

    ReplyDelete
  4. dh la kecik
    kena share ngan bdk kuat mkn plak tu
    hahaah

    ReplyDelete
  5. aku mmg laju kalo tang ke eskrem..hahaha tp surrender dgn ko cik honey...

    ReplyDelete