4/22/09

MACHOkah anda,wahai jantan?

Macho itu subjektif
Jantan itu juga subjektif
Istilah macho dan jantan perlu seiring
Sikap dan sifat perlu jelas dan terserlah
Aura kena ada
Bukan dibuat2

Sebagai contoh

Org macho x akan mengaku macho
Hanya org yang teringin nak jd macho tp xcukup macho atau tidak ada keupayaan untuk jd macho lalu nk suruh org ckp dia macho sahaja yang mengaku macho...Spesis yang kesian lagi tak dapat diselamatkan...

Orang macho tidak akan pelat
Yang ini kritikal..Rupa dah cukup sifat.Gaya dah ala2 jantan terpilih. Tetapi bila berbual atau berSMS ayat2 ini akan digunakan:
"camat mlm, awk"
"caya cayang awk"
"awk dah capan?"
"caya cuka awk.awk cuka caya?"
Si gadis yang terpilih selayaknya simbah air panas dlm mulut jantan yang berlagak macho seperti ini bg hilang pelat..Ape kes??Si konon2 macho xde gigi?Jongang?Minum susu botol lagi?Masih berhingus?

Orang macho tidak akan melatah..hanya kuat melantak
Ini kisah benar..pengalaman sendiri..Si gadis yang jelita kuar dari lif dan mungkin Si macho yang nampak cam macho itu xpernah tgk gadis jelita lalu termelatah sebut nama mak..Kalo terkejut pon, xleh kontrol ke,wahai jantan?Spoil jer..


Harap sedarlah diri wahai jantan2

Samalah juga halnya
Merokok xsemestinya macho
Menangis xsemestinya hilang macho

Ada perkara walau nampak remeh atau feminin tetapi tetap tidak akan hilangkan nilai jantan dan ada perkara jika terlebih jantan akan mengundang cemuhan..

Sekian

6 comments:

  1. saya tidak macho kerana tiada satu pon ciri2 diatas yg sama dengan saya..terima kasih..

    ReplyDelete
  2. crisis ke mek?
    jantan macho..
    aku nok lelaki yang jantan
    yang pandai buat keje kg
    kalu hok pandai rukoh pokok nyo lagi aku salute
    tp bukan beruk..ngeh ngeh ngeh
    kutemui sudah lelakiku..
    i love u darling =)
    n u too k*ling..:P

    ReplyDelete
  3. ya betulll.. merokok tak semestinya macho.. ayah aku tak merokok, macho dan katang je aku tgk.. hehe

    ReplyDelete
  4. En Ape
    Spisis2 Apes xperlu risau.Lagi terang xperlu suluh mmg xde kaitan dgn istilah macho.Sekian,harap maklum.

    Enny aka Minoh gelebek nyeng
    Kalu hok pandai rukoh pokok tu, aku xleh pk mende lain slain dr Nyet2..sorri.

    Cik Poda
    Ada satu exception..jantan hisap rokok daun bg aku macho..Ngeh2.

    ReplyDelete
  5. salam...semua mempunyai persepsi yang berbeza..jd xasalh semua mempunyai pendapat n pandangan yg xsama...jd pd kes nie lu pikirlh sendiri...padalah aku sendiri pun x tau ape itu macho...macho xleh nk diungkapkan dgn kata-kata..hanya pandangan yang akan mnentukan...kpd penulis ingatlh setiap tulisan anda akan menggambarkan anda nie seorg yg bagaimana...that why beware k hahahaha....

    ReplyDelete
  6. wslm..persepsi berbeza..itu betul sbb tu aku taruk kat atas sekali..SUBJEKTIF..kepada pengomen juga,ingatlah..bila tidak menyatakan nama, anda juga sedang menggambarkan diri anda yg bacul.Sekian..

    ReplyDelete