6/25/12

serangan anai2

salam sejahtera

rasanya sudah 3-4 minggu aku berada di kampung
sangat tenang,jauh dari kota
aku pun dah lupa bila kali akhir aku stay kampung lama2 macam ni
mungkin 7tahun yang lalu

wikend baru-baru ini
kami kemaskan almari2 buku yang tak bersentuh
anai2 memenuhi segenap ruang
dan tiada satu pun almari yang dapat diselamatkan
semua telah dibuang dan dibakar
dinding2 pula disembur minyak gas
untuk memamposkan anai2 yang melarikan diri
satu rumah bau minyak gas
menusuk hidung i taw

dalam proses kemas-kemas itu
terjumpa novel terbitan tahun 1963
Adibah amin-harga rm3 sahaja
murah kan


walkman inilah yang diusung sepanjang zaman mrsm



rajin aku menderma dara..eh darah


diari sementara arwah mama yang buat jantung aku sentap


operasi angkut rak buku..fariq baru bangun itupun setelah dipaksarela oleh papa..kalo x,orang nak gi semayang jemaat barulah terhegeh2 bangun


mr darwisy pula sangat behaved.tidur je.


papa tangkap talapia dari kolam depan rumah.terus bertukar menjadi talapia goreng dan asam pedas oleh cef suzi.

teringatkan mama..lalu peluk anak kuat2..ape kaitan?





4 comments:

  1. waaaa walkman tuh! aku ingat sgt..!!!

    ReplyDelete
  2. aaaa..dah xberfungsi sekarang..mungkin banyak anggota kat dalam dah rosak

    ReplyDelete
  3. tante pon nak jd gebu jugak ke??meh bli susu

    ReplyDelete