6/27/12

mohd tek


sebelum cerita pasal mohd tek,iklan mr darwisy kejap


MR DARWISY dah genap 2 bulan
cepat masa berlalu
2bulan jugak patutnya kena cucuk
tp aku x pergi-pergi
takut dia demam lepas cucuk
lagipun aku malas nak bangun awal pagi
kalau nak pergi klinik gomen
harusnya pukul 8pg dah sampai depan pintu pagar
tengoklah esok macam mana
sebetulnya aku pun tak sabar nak tahu perkembangan dia kini
berat badan dll

insyaallah next week aku akan berada di kl dah
rindu kat laki sangat menggunung
jarang berpisah lama macam ni(blush2)

hari sabtu nanti akan buat bday party untuk tek
aku hanya tolong2 je
sangat sedih
langsung tak menyumbang:(
aku ingat nk cari bday present untuk dia
walau tak mahal tetapi sebagai tanda ingatan

mohd tek

mohd tek2

kenapakah dipanggil mohd tek?
sebab dia tak nak pakai gaun
tak nak pakai baju xde lengan
alasannya kalau pakai gaun--macam org pregnant
xnak pakai skirt dan baju sleeveless--tek gelap,banyak bulu,tak lawa

pada aku,zaman kecik-kecik suka sangat baju baru dan lawa-lawa
cuma mama tak de duit je nak belikan selalu
budak mohd tek sangat tak hargai dunia kanak2
jangan bila dah besar baru gian nak pakai gaun dan skirt sudahlah
nauzubillah

sebelum ini tek duduk kl dengan kak mi
sebetulnya kl sangat tidak sesuai untuk budak membesar
tiada kawasan bermain,kawan yang terhad
dunia yang sangat mengongkong
tidak sama seperti di kampung
kawan-kawan ramai sebab kejiranan dekat
kawasan tak usah cakaplah
baruh/sungai/depan rumah/sekolah
memang jadi hitam hangus bersisik kulit
tapi aku rasa itu hak setiap anak kampung
biarkan mereka bebas
bebas bermain
selagi tidak merbahaya
dan selagi result sekolah score
biarkan aja...

dan untuk waktu ini
tek sihat di kampung

tak sabar nak sambut bday dia nanti








2 comments:

  1. dia dah hitam berlumut sekarang.. dan aku ibarat ulat beluncas..membesar bagai reramai..ahaks

    ReplyDelete