7/21/11

JOBless


aku bagi ini pada bos aku sebagai tanda terima kasih untuk selama ini..aku jampi biskut ini agar dia boleh bagi belen gaji aku bulan lepas+gaji bulan ni cepat2.puhpuh..

Salam semua

18/7/2011
Akhirnya aku loloskan diri
selepas setahun lebih
xde apa2 mahu diperkata
bila kerja dengan orang
maka ini adalah sesuatu yang biasa
samada berhenti atau diberhenti
pokoknya
aku sudah tidak bekerja
tanam anggur
fine!

4tahun resume aku tidak dikemaskini
sejak aku diterima ke Fluorescent Squid 4 tahun yang lalu
melakukan kerja perakaunan,hadap minggu audit,layan auditor,admin,hr
dan sejak aku berhenti dari Squid dan uruskan dobi,dewan,pekerja melayu+indon,customer,urusan peribadi bos,kontraktor rumah bos,segala lesen2,cawangan dobi,subrental ofis,cari supplier,costing, blabla
macam terlalu banyak mahu dimuatkan dalam resume
dah lama juga aku tidak beli paper untuk cari kerja
beli akhbar inggeris itu bermakna sedang cari kerjalah aku
sangat sukar bagi aku mahu start semua ini
dengan hati yang tak sepenuhnya mahu makan gaji

aku perlukan RM4k at least 1 bulan
kalau ada kerja
yang boleh bagi minima itu
5hari seminggu
sabtu ahad xmo diganggu
9pg-6ptg sahaja
aku pohon agar terimalah aku
hmmm

maka kini sehingga ke waktu yang tidak diketahui
aku habiskan hari2 dengan menghabiskan duit
soping,makan,berjalan2
bergelak ketawa
dengan harapan aku dapat rawat diri
aku letih mahu hadap intebiu
bermula dari a

aku bukan sombong
tapi sikap aku yang suka menjawab
apatah lagi kalau aku rasa aku betul
lebih teruk kalau orang atasan,aku rasa lebih lembab berfikir dari aku
mesti aku protes
semua ini sangat bosan
aku tidak mahu kerja dengan ramai perempuan
sebab aku xpercaya suasana yang ramai perempuan
ramai perempuan kat tempat kerja adalah satu petaka bagi aku
banyak gossip banyak politik banyak bodek
maaf..bunyi agak persimis tp banyak tempat memang begitu

aku harap rezeki aku mencurah2
aku harap Allah ada pelan bagus untuk aku
Aku harap berhentinya aku dari kerja ini adalah untuk membuka ruang hidup aku ke aras sesuatu yang lebih lagi
dan aku tidak sabar untuk itu
untuk seminggu dua ini
aku hanya siapkan resume,snap pic lawa2,binding cantik2,letak dalam envelope,jampi2 sikit,berdoa moga tersangkut dimana2
doa aku ye
************************************************************

semalam semasa di IPC
nampak Ford Fiesta
seris aku terpaut
tambah terkejut
aku ingatkan harganya rm100k++
rupanya rm80k++ je
kaler merah,birunya sangat memikat hati



ajukan pada laki
bising aku xde kerja masih sempat pk kereta

macam hari ini
berjalan2 ke pavi
dengan Myvi baru
sangat tersentap
dengan touch skrin
gps bagai



tak aci betul myvi lagi best

sejak berhenti kerja ni
aku habiskan hari2 kat rumah kakak aku
sebab dia masak
makanan dan aku mcm semut dan gula
ada tarikan
muahahaha
lagipun aku nak belajar beberapa resepi dari dia
kira ok le tu kan

lepas ini,tak tahulah nak dapatkan duit dari mana
dah menganggur ni..
Argghhh
kalau pk,boleh gila aku
USAHA!!!!

aku lepaskan 1 intebiu hari ini

1 comment:

  1. susah nak cari keje skrg ni.. yela, kt kan da kira byk experience, takkan nak mintak keje fresh grade plak kan.. anyway, good luck yer...

    ReplyDelete