5/25/11

saya masak 2


saya dan siri memasak
sayur tu bukan saya yang masak..saya tumpang letak je;)


salam semua
baru2 ini saya ada beli 1 buku resepi
masakan terengganu
ada resepi dalam buku itu
walau xsemua
ada yang saya penah mkn tapi xtau nak buat
ada yang saya tahu buat tp resepinya sedikit lari
tapi saya xkisah melabur untuk buku resepi tersebut
lagipun hanya rm5++
saya rasa menu2nya adalah senang,banyak menu guna ikan kembong
ada resepi laksa terengganu,ketupat sotong,nasi dagang,pulut kuning dan banyak lagi
dalam 23 buah resepi kalau xsilap saya
rojak betik pun ada..saya mahu cuba cuma belum dapat cari betik





dari buku itu,saya pernah buat ayam masak merah
rasa boleh tahan
tapi xsnap pula

*sekarang adalah operasi bersihkan fridge dari bahan mentah
*semalam fail utk bersihkan fridge sebab telah berjaya makan mee goreng di kedai mamak
*misi diteruskan pada hari ini.harap2 berjaya.insyaallah

No comments:

Post a Comment