3/29/11

semalam ialah hari aku bertribunal..xbeshh

penat pulang dari kg xhilang,aku semangat kentang dtg awal opis pagi ini
semangat isnin mungkin
pagi ini sepatutnya bos kena pergi ke tribunal
ada kes tertangguh
tertangguh sebab aku juga,last week aku lupa hearing pukul 9pg,dtg2 dah pukul 11pg
pagi ini juga baru sedar x filing lg pembelaan
so,aku terus menuju ke tribunal utk filing kes
sambil tunggu bos dtg untuk hearing pada pukul 11

dah 10.30
bayang xnampak2
aku kol bos aku
remind n tanya kot2 dia lupa
boleh dia ckp
"kak ina handle je lah"
aku cuak dan rsa nk tempik
sebetulnya aku xbersedia hadap si penuntut,hadap hakim,hadap perbicaraan

berdoa dalam hati,masuk dewan tribunal
untuk pertama kali
dan rupanya2 dalam dewan itu
sangat ramai umat yang tunggu giliran
hockey..
bila sampai kau punye turn,kau ke depan menghadap
dan org lain akan turut serta join dgr apa kes kau
kalau kau jawab bodoh2,org akan join gelak
dahlah sorang2,kalau plaintif pandai debat
mampos keringler ko duk pertahan diri kat situ
kesian kat aku kan
tp lg kesian melihat hakim
aku cuba bayangkan aku berada di tempatnya
fikir masalah diri yang xpernah selesai
inikan pula fikir selesaikan masalah orang lain
byk kes pulak tu satu hari

dan mcm2 kes aku dgr pada waktu itu sebelum kes aku start pukul 2.30 ptg
kes yang patut stat pukul 11 dah jd ke 2.30 ptg
bengkek hati

ada kes yang xmasuk akal,kesian hakim layan je le
kes gempa bumi pon nak tuntut juge

sampai turn aku
kes xberlanjutan
sebab yang nk menuntut itu
bukan pengguna
alhamdulillah..tuhan tlg aku time tu
nak nangis je rasa


ape pun
aku happy je
dgn pengalaman ini
tgk perhati kes org lain

pun begitu
geram aku pada bos aku mmg xsurut
berapa kali dah aku niat nk berenti keje
lepas insiden 2 bulan aku xdpt gaji
bulan ni pon 29hb pun aku xdpt gaji penuh lg
dah nk masuk bulan lain dah

aku sedikit bengkek
cuma sabar je aku ada sekarang

aku harap aku dpt kekuatan utk hadap dia nnti
xtahan gaji xkonsisten gini
mungkin belanja aku cukup dalam dua bulan itu
tapi aku mcm takut nak berbelanja
bila x dpt nk expect gaji masuk


*dia mcm amik mudah
sebab aku rapat dgn dia

1 comment:

  1. company tpt aku keje ni pun gaji problem gak.. skrg da 5hb, gaji tak masuk2.. huhu

    ReplyDelete