3/8/11

gembira dan saya

Hari ini saya rsa satu kepuasan
walau bukan penyelesaian secara total
tapi saya sangat gembira

semalam adalah kemuncak segala kesedihan ini
saya tidak boleh lelap
mata bengkak
air mata xhenti2 turun pp
pk mahu berhenti kerja
bila saya sudah tolerate
bila org cuba attack saya
org yang saya sayang
dan rapat
kesannya sangat teruk
saya pedih dan sedih

dan hari ini
hari ini
dengan mata sembab
saya hadap ofis
hadap bos
dia cakap
dia xkan berhentikan saya
walau camne pun
saya sebak
walau hadap stress dgn banyak
kami
sama2 berusaha hadap
hanya persefahaman,tolak ansur
masa
ya masa
yang dapat baiki keadaan ini

semalam saya pk mau cari kerja lain
tp tentu agak sukar
mencari kerja yang saya suka
yg saya boleh manage sendiri
yang dapat bg pulangan yg saya hrpkan mcm sekarang
sangat sukar bagi saya

saya tidak berhajat utk tinggalkan bos saya ini
dia sangat dekat di hati saya
jasa beliau
budi beliau
saya xkan mampu balas
dan dia perlukan sokongan org terdekat sekarang

saya harap
kalaupun saya lg jiwa kacau di lain waktu
saya boleh hadap entry ini
dan cakap
"ini sebahagian dugaan tuhan,dia sangat baik selama ini,ada waktu manusia akan buat silap,dia sedang stress,dan saya xperlu melenting"

dan suamiku
pls pls
saya xsuka bila saya kena sebut mantera itu
"suami saya hensem dan kool?" saya terpaksa ngaku kot

1 comment:

  1. OMG! acu tunjuk sket mate sembab katku..hahaha (jahatnye kawan kan suh org sedeh pulok)

    Ying Ying, u r more than lucky than those people who is still struggling to find a job...anyway and anyhow, i wish u All The Best in your career.

    Best of LUCK friend!

    ReplyDelete