3/3/11

bday mama

4/3/1956

hari ini genaplah dia 55tahun

kedatangan pagi ini buat saya sebak
kosong

suzi kol saya
bagitau hari ini bday arwah mama
adikku
kakakmu ini sudah tahu
saya sebak lg
selepas 96 hari dia pergi
pelbagai kejadian telah berlaku
yang buat saya makin kuat
makin matang
makin kental

kalau dulu
dia ada sebagai tempat lampias rasa hati
tp kini
kami mcm hilang sokongan
tapi hidup kena teruskan

inilah hidup
dalam keadaan apa sekalipun
ujian tuhan tetap berlaku
saya tidak boleh halang

tuhan
ujilah saya macam mana pun
saya hinggap sementara di dunia ini
lambat atau cepat saya akan ikut jejak mama
sementara itu
bagilah saya kekuatan
berilah saya ketenangan
jadilah saya seorang yang tabah
lapangkan hati saya
walau saya dikepung dengan masalah
berilah saya senjata paling ampuh

saya tidak mahu rasa kehilangan mama
semangatnya saya pegang
dan saya bersyukur pada tuhan
jodoh saya sampai selepas kehilangannya
tuhan masih sayangkan saya
saya tidak mampu menafsir yang tersirat
tapi bersyukur untuk semua ini

buat mama
semua ini terlalu cepat
saya kekadang tidak bersedia kehilangan dia
dan saya sangat rindu dia
selepas 96hari

alfatihah buat mama

No comments:

Post a Comment