5/3/10

mencari kudrat yang ikhlas dan amanah bekerja

Dalam 2 minggu kebelakangan ini
2 orang pekerja aku telah berhentikan kerja
Seorang pekerja admin
Dan seorang pekerja dobi
Kedua2nya perempuan
Kedua2nya melayu yang aku jamin ic mereka adalah tulen

Kenapa dengan mereka?
Kerja sekadar melepas batuk di tangga
Yang telah ditegur berulangkali
Kerja untuk gaji semata
Tidak berinisiatif
Tidak boleh ditegur dan diajar
Dan menyebarkan gosip memporak perandakan organisasi
Peluang diberi
Tiada perubahan
Ini bukan melayu pertama
Sebelum ini pernah juga terjadi
Lesapkan duit

Melayu hari ini....

4 comments:

  1. nasib baik aku bukan melayu dan perempuan

    ReplyDelete
  2. green green gressMay 3, 2010 at 7:25 PM

    yup!!
    x serius dlm kerje..
    org mcm nie x der motiovasi dlm hidup..
    nasib baek semut sesat buang org cmni.
    menyemak jer if letak kat kedai dobi..
    keje x der motivasi buat aper..
    cari2 yg btol2 ingin bekerje..
    tp.........
    biler diberi peluang jd plak cmnie..
    oh melayu....... (wlopn x smua)

    ReplyDelete
  3. brutal,
    yang lelaki pun ada juga..tunggu turn je ni ha..
    Paja,
    Dulu2 aku tapis jugak mulut aku ni ha..makin blembut makin pijak kepala..(yang penting aku xharap pekerja2 ni seme tau aku merepek kat blog ni..hahaha)

    ReplyDelete