3/23/10

Jalan-jalan


Aku tidak pernah borak pasal benda2 ilmiah di blog ini
Bukan sahaja blog ini
Malah dalam perbualan sehari2 pun
Jarang amat
Yang lebih kepada xpernah

Kalau kepekaan terhadap negara itu
Satu kecintaan
Aku mmg kategori tidak cinta negara

begitu jugalah dgn hal lain

Kepupusan
Peperangan
Politik
Bencana alam
Kegawatan
Rusuhan
Inflasi
Rasuah
Jalan raya

Tukar2 fikiran
Memang jarang berlaku pada aku

Tapi
Bila jalanraya berlopak
Lubang boleh tadah air 2 gelen
Jam sana sini
Hujan terus stuck
xhujan pun stuck
Lalu aku tertanya2
Begitu banyak kementerian dan jabatan ditubuhkan
Begitu banyak tenaga kerja di sektor awam
Tidak adakah yang fikir dan fokus pada jalan?

Jalanraya hari ini
dan
Jalanraya 10 tahun dari sekarang

Boleh demam malaria kalau aku fikir
Dan aku biarkan
Macam rakyat lain
Selagi boleh guna
Selagi sampai ke tempat tujuan
diamkan saja

5 comments:

  1. bengang betol ko dgn jalan raya...
    hurmm

    ReplyDelete
  2. cool..

    Try out this link;

    www.fdausamad.blogspot.com

    Read few entries, you'll find it very funny and interesting.

    Seriously!

    ReplyDelete
  3. tanpa ko sedari, ko sdg pikir psl jln raya.. tih tih tih

    ReplyDelete
  4. aku,dia & jalan raya

    ReplyDelete