7/14/09

Eksiden lagi

Eksiden kali ke-4
Aku tidaklah secemas sebelum ini
Pengalaman dah banyak
So, kali ini
Aku lebih tenang
Cuma aku rasa tidak sampai hati
Untuk snap pic sebagai bukti
Biarlah
Aku ingin lupa

Lepas ketuk dan cat
Aku ingat settle
Titik.noktah
Rupanya tidak

Pagi tadi
Dia bertanya.Bertalu2.
"Kak Ina, Abang nak tanya sikit. Apsal kat depan ada kemek juga?
Yang tu eksiden bila?"
Aku terdiam.Memang ada kemek.Sikit.So aku tak hebohkan.
"Hari tu punya.Dah lama.Sikit je".Aku meng'peace'kan diri.
Natijah tengok matahari masa drive.Aku insaf.Jangan buat.Pesanan penaja.

Dia geleng."Yang window visor hilang 1 tu kenapa?"
Aku dah gelabah."Erk, Hari tu..tercabut masa drive"
Serangan lagi..
"Apsal rim belah kanan calar balar?"
Aku dah rasa makin kecik "Oh!ada ke?xperasan"

Dan 1-2 lagi soalan mencekik kesan2 aku langgar divider..

Cedera parah rupanya kereta itu

Dan
Sebelum aku pergi kerja pagi tadi
Aku sempat menilik
Semalam balik dah lewat
Tak sempat menjenguk
Semua kesan luka dah hilang
Kemek dah tiada
Aku gumbira
Tapi kalau kereta biru itu bernyawa
Mesti dia sedih
Dapat tuan macam aku

Moral
Sayangilah kereta anda
Jadilah pemandu berhemah
Jangan jadi macam aku
4 kali eksiden
Bukan sesuatu yang boleh dibanggakan
Peace!!!!!

4 comments:

  1. takut aku nok naik kete dgn mu...hahahah...

    ReplyDelete
  2. erin~aku masih setia teman mg..hahaha
    xpe tahun depan kete baru la, ke gane?

    ReplyDelete
  3. Everyone can tell you, and ask you to drive careful. But when things happen, nervous takes over logic thinking. We feel like "flying", up until the time we realise that we are already on a white bed.

    I have already had 6. The 5th was the worst; hospitalised for 2 days, broke my nose and got aftermath headache for 3 months :) It was on March 2006.

    ReplyDelete