6/3/09

Apa ada pada 48kg?

"Bagi aku saiz bini yang relevan untuk aku ialah 48kg"

Ayat ini terngiang2 dalam kepala aku
Satu kelemahan yang nyata
Sebab aku xpandai nak berdiam diri
Kena terluahkan
Rasa nak bidas
Aku mau DIA yang jakun baca komen aku ini

Betul
Ini persepsi masing2
Pilihan masing2
Selera masing2
Dan betapa kolotnya DIA ini
Bila saiz betul2 menjadi ukuran
Sebab bagi aku
Apa yang ada pada nombor?
48kg?

Kesian makwe DIA
Kesian sesiapa yang jd bini DIA nanti
Tekanan perasaan
Kerana 48kg
Kerana tekanan ini
Mungkin dapat maintainkan berat kot
Huh
48kg sampai ke tua

Tapi ini bukan persoalan
Kenapa mesti ada ukuran tertentu
Perempuan
Lepas beranak pinak
Mampukah kekalkan 48kg?
48kg..
Dapat jd jaminan kebahagiankah?
48kg....
Adakah DIA yang jakun juga akan sama seperti hari ini
20 tahun kemudian
Perut dia tidak boroi?
Tubuh masih tegap seperti hari ini?

Statement yang menyedihkan
Betapa bodohnya manusia ini
Tahniah
Aku bagi 10 bintang
Kerana berjaya
Menjadi manusia kolot
Sepenuhnya

Dan perempuan sendiri
Berat badan atau apa2 saja berkaitan
Biarlah diorang handle sendiri
Pandai2lah nak jaga
Maintain tubuh masing2
Dan lelaki
Alangkah baik
Kalau terima seadanya

8 comments:

  1. tu hint dia nk bgtau yg dia suka kat ko la tu.. berat ko kan 48kg...hehehe

    ReplyDelete
  2. wah.. aku pun emo la dgr laki ckp camtu.. nak awek/bini yg cun2 saiz cam model jer.. kalo mampu nak sponsor g spa ngn pusat kecantikan tiap2 bulan takpe gak... nak tanya, adakah jakun ni ensem sgt cam brad pitt yg nakkan ppuan cam angelina jolie ke???

    ReplyDelete
  3. Ape,
    FYI,aku 84kg ok..dan jakun brudus itu aku nk pandang muka dia pon pk 10x.Huh.

    Poda,
    Aku yang seseksi Eva Mandes ni pon xpandai nak demand2 tp yang usha aku seme setaraf Brad Pitt. Camner tu?huahuahua

    ReplyDelete
  4. menarik nye ur writings,nak follow r..huhu

    ReplyDelete
  5. AKU TAHU SIAPA YG MENETAPKAN 48KG INI...HAHAHAHA

    ReplyDelete
  6. owhh..dis man is sooo tipikal-cam-bagus man..
    biarla die n labu-labunya erin...hehehhe

    ReplyDelete
  7. seriously weight/height does not matter la.....

    ReplyDelete
  8. Sepatutnya semua ni tidak jd isu,asalkan sedap mata memandang.Alahai..

    Safra,
    Well......(aku kena ngucap nih)

    Dalila,
    Hmmm..kamu d tempat kejadian

    Irda,
    Semangat juangku amat tinggi..Rasa nk tumbuk hidung dia!!!

    Syazfir,
    I really hope so..

    ReplyDelete