5/26/09

Bulan yang penuh kejutan

Dah berhabuk blog ini
Tidak terusik
Maaf pada sesetengah yang mengomen
Tak dapat nk approved
PC ni dah nk jd cam tuannya
Dah pandai memberontak

May tahun ini
Agak berbeza berbanding tahun2 sudah
Aku tempuhinya
Dengan kesabaran berganda
Dengan anggapan
Ini semua ujian2 untuk mematangkan diri
Seiring bertambahnya usia

Perginya orang tersayang
Menyedarkan aku
Hidup ini tidak mudah
Tiada yang kekal
Yang datang akan pergi
Yang hidup akan mati
Penuhilah
Berbaktilah
Sayangilah
Masa terlalu singkat
Untuk dibazirkan

Melihat mata yang hilang sinar itu
Seperti melihat penghujungnya harapan
Aku tertipu
Dengan senyuman itu
Dengan suara itu
Betapa naifnya aku
Tidak memahaminya
Rupanya
Itu adalah petanda
Ajal yang menghampiri

Buat arwah nenek
Apa yang kuharap
Moga rohnya dicucuri rahmat
Ditempatkan dikalangan org2 yang beriman
Amin

4 comments:

  1. al Fatihah....
    amin...

    eh wekend ni blk kg?

    ReplyDelete
  2. dah letih nk drive
    kalo kak mi/kak ti blk, yup..gue pon blk..

    ReplyDelete
  3. sori to hear that
    al-fatihah utk nenek ko erin...

    ReplyDelete
  4. weh...
    rabbit aku nama teh pun ada blog...
    pandai menulis..

    cek dis out!
    http://tehsikelinci.blogspot.com/

    ReplyDelete