4/1/09

Pindah oh pindah

Hari pertama..

Bilik baru
Rumah baru
Suasana baru

Aku masih dalam mood mengemas dan menghias
Agak bz tapi suka! suka! suka!
Yuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!
Aku mamalia berjaya (ape kaitan??)

Tapi setiap benda
Ada baik ada buruk
Ada lebih ada kurang

Rumah itu tidak terkecuali...

Yang aku paham
Yang aku cuba paham
Bekalan airnya sudah dipotong
Sejak lama dahulu
Sekarang guna AIR CURI
Aku xtau sangat konsep itu

Cuma aku kekaguman
Sebab aku turut sama terlibat
Peserta terpilih
Bil air mahal sangat ke???

Kesannya
Macam pagi ini
Betapa siksanya bila nak guna air
Macam kambing berlari time hujan lebat
Berlari2 aku
Terkejar2 mencari air

Dan iron itu
Yup,iron Miss Faza dah makan baju aku
Dengan lahapnya
Tak dapat diselamatkan
Hangits satu rumah
Aromaterapi di pagi hari

Say gudbye to baju aku...
Sudah masuk dalam lipatan sejarah...

Air itu
Aku harap boleh settlekan minggu ini
Aku rakyat yang baik
Air curi???
Huh...mak bapak aku xajar mencuri..

8 comments:

  1. takde air erk....nie mesti tak mandi g kerja nie...eiiiii busuknyaaa bila seorang perempuan tak mandi...hahahahahah

    salam perkenalan....shairul

    ReplyDelete
  2. faza is staying with u? faza mrsm ke? send my regards to her k ;)

    ReplyDelete
  3. en shairul..
    siapa perempuan?

    Arni
    Yup,faza stays wit me ;)

    ReplyDelete
  4. oh man..siang gile ke mum..baju mane?hok mu beli ms dgn aku tu ke?
    tu la..lain kali bace awal kalam dulu sblm mengiron tu..
    kene byk blaja ilmu rumah tangga nih

    ReplyDelete
  5. enny..
    aku dah cuak dgn iron tu..iron faza seteru aku

    ReplyDelete
  6. mek..mu pindah umah ke?
    duk mane pulok?

    ReplyDelete
  7. syipak..
    Ni area besh ni..area ni serap/sengat/telan duit kalau xberingat..hahaha..

    ReplyDelete
  8. erin... umah br ko katner?? kalo rajin mehla bertandang kat umah ktorg...

    ReplyDelete