3/18/09

C.I.N.T.A

Ada kawan tengah bersedih..aku mendengar, tidak menyampuk, cuma mendengar dan biarlah hari ini turn aku lak membebel.aku nk dia baca, xperlu dengar..sbb aku geli nk melisankan pasal ni.

tarik nafas...hembus...
harap2 ni 1st and last aku tulis pasal ni..
konpem kena blasah lps ni


Cinta..
Aku xkan terangkan definasi, kesan, akibat, punca, gejala, cara mengatasi atau apa saja teori pasal cinta. Aku bukan doktor cinta, malah pemerhatianku pada hari ini, pendapat aku pada waktu ini mungkin berubah pada keesokan hari..semua boleh terjadi.

Cinta..
Cinta zaman kanak2 lain, zaman remaja lain, zaman kedewasaan ini lain.. bila usia makin matang, persepsi akan bertukar.Zaman puppy love, maunya yang hensem2, ganteng2 aja, kecantikan rupa paras menjadi ukuran.Bila early 20s, sense of humor keserasian mula diambil kira..masa ni rupa paras masih lagi penting.kena berpakej. bila dah bekerjaya, rupa dah jatuh ke no 2, yang penting whether we can get along atau tak, ada sound of respect,kena serasi,memahami..makin panjang listnya..walau apapun itulah cara kita belajar pasal cinta, bila kita melangkaui usia..

Cinta..
Aku melihat cinta dalam pelbagai bentuk..ada yang gembira bila bercinta, tahniah2 ..ada yang merana dan xpernah serik untuk bercinta..aku impress.dari mana dapat kekuatan aku xtahu tapi aku tabik spring..dan ada yang sedang mencari, mengejar,menolak cinta.moge berjaya..Walau dlm kelompok mana pon, ingatler, sayanglah diri sendiri dulu sebelum nk bercinta. jangan hanyut sampai nampak kebodohan sendiri.rasionallah bila bercinta. putus cinta xbermaksud putus nyawa.ditolak dan menolak, bukan petanda dunia nk kiamat.Sanggup putus kawan bila cinta ditolak. itu kebodohan yang nyata.Bila putus cita, belajarlah untuk menerima kenyataan..xsalah untuk sedih, manusia ada hati tp janganlah sampai berminggu2 oiiii..kurus ke diri..aku diet pon xkurus camtu skali..

Cinta..
Berbalik pada yang satu. DIA lebih mengetahui apa yang terbaik. Jangan sedih atau merungut. I will be there, tolong yang terdaya..buat kawanku, tut...........,putus cinta bukan petanda dunia nk kiamat. walau cinta itu telah dipupuk bertahun,nyata ia stakat itu cuma. Ada yang terbaik menantimu di hadapan.InsyaAllah..

huh...khatam sudah..

7 comments:

  1. Cam berpengalaman je rin..
    Lame ko tak berkhutbah.
    Serius lak kali ni.
    Rin, bila nk surrender???
    Aku tunggu news.

    ReplyDelete
  2. phewwww.....
    sadis ka?

    ReplyDelete
  3. rite person will come at d rite time.perghh..sorri beb..jgn paparazzikan aku.

    ReplyDelete
  4. semut jual mahal.dah2 ler tu..

    ReplyDelete
  5. wowowo..ade org cinta semut...come on..let the semut knows u love it...ngeh2...u must be MR SUGAR..hakhakhak....

    cintaku semakin dekat...menanti masa untuk bersatu....amin....ngeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee~)

    ReplyDelete
  6. Antu,
    aku pon cinta semut sbb tu slalu sedekah mknn ke semut.

    Mr,
    Sendiri mau ingat.hahaha

    enny
    jgn jd cam sarah oiii...makin hilang brutal mung ni..

    ReplyDelete