8/27/10

ramadhan 511


sebelom berangkat dibawa cuci


sudah 2-3 kali aku tidak sahur secara normal
normal bagi aku ialah telan nasik
bila kakak aku dtg bulan
maknanya dia tidak akan bersungguh tuk bersahur
lalu menyahkan semangat aku juga
aku bangun pun sebab dikejut
amik ati mamai2 tanpa kumur
pergi dapur telan air
mamai2 sambung tido
zzzzz

awal2 puasa,mak aku rajin jugak telefon
kejut tuk sahur
tapi pukul 4 sangat xrelevan untuk aku bangun
paling tidak aku iyakan dan sambung zzzzz

begitulah hari ini
tanpa sahur yang bernasik
aku sedikit menggigil
nasik penting bagi aku
oh nasik
tanpa nasik aku akan mengurus
oh oh
nasik....rintih aku

pukul 4 ptg ini
tenaga makin berkurang
semangat menghilang bila hari yg aku tau
ramai bercuti sebab nuzul quran
aku pula terperangkap di opis
tanpa kerja,tp perlu tunjuk muka
azabnya rasa

dan mr doraemon aku yang sudah siap dicuci
tertonggeng2...
bila spisis ini berhabuk
aku sebenarnya agak gusar untuk bawak cuci
takut hapak
walau pekerja dobi yakinkan aku
semuanya ok


tertonggeng2..

mr doraemon ini mmg besar dan gara2 mulut aku yang mahu bday present yg plg besar,maka aku dapat ini walau kemudian aku bermasalah mahu letak ia dimana..dulu2,time tidur,aku selalu berlawan dgnnya atas katil berebut ruang tidak sehingga ada tpt khusus utknya dihujung katil.



mak dan adik aku odw dr trg ke kl..

1 comment:

  1. aunty..
    aku mkn roti dua keping ngan air sejuk jer tiap sahur ..

    ReplyDelete