7/31/10

tora,ding dang dan hiro..

bila terlebih rajin dan byk masa,byk benda nk pos berkali2..dalam sehari..yeah..tanda aku senang hati goyang kaki..yeah..yeahhhhH!!!!


ok..shoot!

smlm(atau kelmarin) aku teman kakak kandung kongsi mak yang sama pergi NSK selayang membeli gula2 mengampu bebudak yg datang ke pejabat beliau..ye..NSK itu ada satu tempat jual makanan ringan dan biskut timbang dan tahulah NSK yang berkonsep pukal borong itu menjual harga below market price yang pasti adalah kerugian jika tidak membeli yang mana2 jika sudah menepek singgah disana..

nostalgik betul melihat kotak2 ini..



ini mini cake yang bersalut coklat yang lazat bagi kanak2 mcm aku kala usia aku baru kenal dunia dah pandai berebut dengan mafia lain(kakak).dulu seris coklat salutnya tebal.skrg macam dah mengecil saiz kek.kek hiro..oh oh...



dan



dan ini..bila pergi pasar malam,mesti beli..entah kenapa kat pasar malam.aku hanya ingat pasar malam dan ding dang dan tora..aku kurang pasti...dalamnya ada mainan kecik2..kekadang bot yang boleh isi air,kekadang payung terjun dan askar kecik..mcm2 mainanlah..dan biskut bebola coklat...slalu bli ini..

dan ingatkah anda iklan dlm tb.."tora dtg lagi!!!" camtu le lbh kurang...

kl walau ada kedai runcit kecilan..tp sgtlah xpernah aku masuk dan jumpa ini semua...mcm sgt gembira..rasa kecik balik.kecik blk??oh oh..aku sgt kuat tipu skrg..

ada lg yg aku nak curi2 snap tp sgtlah xseronok pembantu kedai tgk aku terhendap2 snap makanan...huh!

1 comment:

  1. benda2 ni semua zaman 90an..oldskool...adakah anda oldskool?

    ReplyDelete