7/13/09

sambung master

"Aku nk sambung master"

Penuh konfiden ayat itu dilontarkan
Aku terdiam.Cuba hadam.Fikir sejenak
Aku pandang makhluk itu
Mencari kepastian
"Course ape?"
Aku tanya tanpa minat
Lebihnya sedang mencari ruang
Ruang untuk protes
"Customer service..1st intake April 2010.Apa pendapat mu?.Aku pon nak ajak mu wat master.kita amik course tu sama2"
Makhluk itu pandang aku
Muka mengharap
Meminta persetujuan

Oh!senangnya fikiran
Aku dulu pun seperti itu
Fikir mudah
Tidak fikir panjang
Aku bukan mahu bantah
Memang ramai yang sambung master
Kawan2 aku pon ramai yang dah grad
Aku je yang tercicir

Aku bimbang
Makhluk itu
Baca buku??
Aku pon dah bebal nak ngadap buku ilmiah
Ada orang cintakan ilmu
Rakus mencari
Kerana minat
Ada orang inginkan pekerjaan yang lebih baik
Sambung belajar
satu alternatif
Motifnya jelas
So aku xkan komen apa2
Tapi
makhluk ini
buat aku geleng kepala
Alasan yang tak boleh blah

"Aku fikir mesti besh pergi kelas.meronggeng2.masuk U balik.jupe kawan baru.rasa makin muda"

Perlu ke aku sokong????
Nak ajak aku skali pulak tu
Sambung master
kerana suka2
Aku dapat bayang
Tak sampai satu semester
Akan ada makhluk
Dah sibuk jual buku
Yang masih berbalut..

Sejarah dengan sendiri
Akan berulang
Oh!!tidak...

3 comments:

  1. macam aku tau je sape makhluk tu...
    hehehe...

    yeay! ku missed period..ada tanda2 preggy..doakan ku preggy..amin

    ReplyDelete
  2. aku pun terpk nak sambung master.. memandangkan kerja yg tak terjamin skrg ni... huhu...

    ReplyDelete