7/1/09

malas nk letak tajuk

Aku sekarang addicted to The Biggest Loser kat hallmark channel..asal ptg je ngadap siri ini..
Suka tengok bila mereka boleh turunkan 100-200 pounds di akhir episod. Dari gemuk bertimbun jadi slim dan cantik..ternganga2 terlompong2 mulut aku tgk transformasi mereka..lalu teringat kisah sendiri suatu ketika dulu..

Dulu aku penah overweight(untuk ketinggian aku)
Regim pemakanan yang aku takut nk imbas balik
Tinggal kat hostel
yang tandus mknan
paham2 jelah
Buat aku set dlm kepala hotak
Asal jumpa makanan
Mesti rebut peluang
MESTI

Sampailah suatu ketika
bila jarum penimbang naik
baru aku sedar
aku dah gemuks
dan proses untuk recover sgt tragis
antaranya:
1- aku xsentuh nasi pada minggu pertama---dugaan maha hebat bila byk setan cuba cucuk2.
2- heavy meal mmg aku xamik lepas pukul 8 mlm
3- minum air mineral byk2
4- sit up pepagi
5- jogging wiken
Amalkan secara konsisten selama 2 bulan
Hasilnya jadi sekempeng

Bila hilang 10kg
Orang pulak bising
Apsal aku sekeping sangat
makan hati ulam jantung ke?
xcukup makan ke?
mak aku pulak mengomel
duk kl susah sgt ke ank aku ni..

itulah cerita
Gemuk pon orang mengata
kurus pon orang mengata
Dengki betul dengan aku..

ini cite 3-4 tahun lepas
cam kena praktikkan balik je
regim menakutkan itu

Oh oh..

5 comments:

  1. stakat naik 2-3 kilo bersenam bagai nk rak camne xsekeping.

    overweight=50kg?

    kalo aku ni, lainler..

    ReplyDelete
  2. rina dulu gemok..
    macam terkejut pulok aku balik kg tgk mu kurus..
    lebih kurang aku je..
    hahahaha....

    ReplyDelete
  3. see...aku mmg gemok ler dulu

    syipak,
    hoh...gemuk SGT ke dulu??cis
    jgn compare aku dgn mung hok mmg tinggal tulang belulang je tu..

    ReplyDelete
  4. berat aku naik mendadak pas abis blaja...bahagia sgt ke aku bekerja?? maybe sbb masak best sgt kot... haha

    ReplyDelete
  5. berat aku turun masa menganggur..aku pon xpaham konsep tu....senang je hati aku time tu...

    ReplyDelete