3/29/09

Pujian..melalaikan...

(Entry tiada kaitan dengan perasaan syok sendiri, perasan bagus or apa2 je term yang sama erti---KISAH BENAR SEMATA2)

Aku xrasa Si A (aku namakan dia Si A) akan membaca posting ini.

Just luahan rasa hati..
Aku dalam mood geram ni!!
Huh..

Perempuan (aku rasa majoriti) suka dgn pujian tp ada waktunya.Pujian kalau selalu boleh meloyakan usus..(ni pendapat aku dan aku tgh serius)

Aku bukan lawa sgt(isu subjektif ni)
DAN sangat rimas kalau dipuji2
Tp aku xrimas puji diri sendiri
Lain maksud tu

Tapi
Kalau pagi2 dah kena puji
Awal2,aku senyum2 lg
Setakat kata
"awk cantiklah pagi ni"
Aku just kata thanx jelah..
Takkan aku nk mengiyakan
Walau aku sedar mmg dia jujur time tu

Tapi bila dah selalu sgt
Penyakit loya aku dah datang

Kemuncaknya hari ni
Dengan mengekalkan kesopanan,
Dahi sedikit berkerut---tanda serius,
Aku ckp..

"xyahlah puji2 sgt, pujian kan boleh melalaikan, boleh jd riak, takbur---leh jd syirik..jenuh nak mengucap tiap kali kena puji"

Itu jer...
Lalu layakkah aku dilabelkan EGO???
Apa itu EGO?

Wahai perempuan diluar sana..
Korang ok ker kalau org puji setiap hari???
Salah ke kata2 aku?
Huh...atau aku yang terlebih emo?
Yang pasti.....Aku mmg nk muntah

Buat Si A

JANGAN PUJI AKU!!!
tak suke!!!
tak suke!!!

9 comments:

  1. Rin,
    Sbenarnya, awk xsuka ORG tu..bukan xsuka pujian..So,ape2 yang dia ckp, seme awk anti...ni pendapat sy lah..

    ReplyDelete
  2. Huh..ape kaitan dgn ego?Menolak pujian itu ego??

    ReplyDelete
  3. Jangan xsuke sgt mek yek..xsuke2,lame2 jd suke..parah.

    ReplyDelete
  4. cik semut,
    jangan percaya.tipu belaka kata-kata si jongos itu.

    ReplyDelete
  5. ouh npe dia ttbe kta kmu ego?
    hmm..mgkin dia nk trik perhatian kmu kut?

    ReplyDelete
  6. ye ye...rina ada bf...muleh makan nasi minyok..
    aku nok g merayap kat dsara nun...
    tapi takdok kaki la...
    nok drive tak tau jalan+takut dgn driving scenery kat situ...

    marila amik aku...

    ReplyDelete
  7. kawang,
    Maybe..yg pasti aku xsuka..xsuke, xsuke ar!!!!!pahem???

    Brader,
    Kamu menafikan???ikhlas ke??

    Amir,
    Dia nk cari pasal tu..dia nk kena lempang..cari penyakit!!

    Syipak,
    Xde maknenye..xde gosip murahan.
    Nak seribu daya..
    Nk dtg, ckp jelah
    Suruh kak ti msk besh2
    Dera spesis tu..

    ReplyDelete
  8. ego?hek hek hek..dia kate gitu sebab dia dh terbau penolakan mu..hekhekhe...pinjam kate2 agnes monica

    kabo ke dia..

    "ngomong shama tangan!!"

    hekhekhekhe...

    ReplyDelete
  9. huhu..puji salah..kutuk pun salaah...
    puji kene tgk pada tempat jugak kot..

    dah update : http://blog.undermysin.com <- sila lah jenguk2

    ReplyDelete